Wie zijn we?

Bedrijfsprofiel

One Building Maintenance (OBM) is dé specialist in de facility markt wat betreft handyman services, specialisten in diverse domeinen van hard services en dringende interventies in het geval van calamiteiten.  Bovendien kan u bij OBM ook  terecht voor het volledige pakket technisch gebouwenonderhoud: verwarming, airco, (automatische) deuren, sloten, verlichting, elektriciteit, kleine en grote verbouwingen,...

Onder de koepel van de holding Facilicom werd OBM verder uitgebouwd om optimaal te kunnen beantwoorden aan de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van onderhoud van gebouwen en technische installaties.

Nog een voordeel van One Building Maintenance is dat ze met hun diensten heel België dekken.Een team van meer dan 60 techniekers staat dag en nacht klaar om onderhoud en interventies uit te voeren.

OBM is actief in volgende disciplines:

  • Algemene werken Loodgieterij
  • HVAC (verwarming/Airco/luchtbehandeling) onderhoud en instalaltie
  • Schrijnwerkerij
  • Elektriciteit PLC-programmatie
  • Deuren/schuifdeuren/rolluiken Interieur (wandstellingen/middenmeubilair e.a.) 
  • Gebouwenbeveiliging/meldkamer 
  • Glasbraak
  • Goederenbeveiliging (detectiepoortjes/ontkoppelaars/de-activatieplaat) 
  • Onderhoud horecatoestellen, dampkappen en luchtkanalen
  • Onderhoud roltrappen/ Groenonderhoud
  • Ongediertebestrijding
  • Assistentie bij interne verhuis
  • Diverse handymantaken

Personeelsbeleid

Dienstverlening valt of staat met de mensen die de diensten uitvoeren. Het succes van ons bedrijf wordt bepaald door onze medewerkers, onze meest waardevolle factor? Zij zijn immers dagelijks bij onze opdrachtgevers aan het werk. Voor One Building Maintenance is het belangrijk dat de medewerkers het naar hun zin hebben. Dit is de basisgarantie voor "een tevreden klant". De kernpunten van ons personeelsbeleid zijn:

  • Persoonlijke benadering
  • Behoud van medewerkers
  • Aandacht voor opleiding en ontwikkeling
  • Heldere en tijdige communicatie
  • Korte beslissingslijnen
  • Afspraak is afspraak
  • Correcte en stipte verloning

Bedrijfscultuur

Dienstverlening valt of staat met de mensen die de diensten uitvoeren. Het succes van ons bedrijf wordt bepaald door onze medewerkers, onze meest waardevolle factor? Zij zijn immers dagelijks bij onze opdrachtgevers aan het werk. Voor One Building Maintenance is het belangrijk dat de medewerkers het naar hun zin hebben. Dit is de basisgarantie voor "een tevreden klant". De kernpunten van ons personeelsbeleid zijn:

  • Persoonlijke benadering
  • Behoud van medewerkers
  • Aandacht voor opleiding en ontwikkeling
  • Heldere en tijdige communicatie
  • Korte beslissingslijnen
  • Afspraak is afspraak
  • Correcte en stipte verloning

Resultaatgericht

Wij werken doelgericht samen met anderen, zowel binnen als buiten de organisatie. De focus ligt hierbij op tevreden klanten en medewerkers. Juist deze benadering houdt ons scherp en ambitieus.

Duurzaam

Wij werken op basis van een langetermijnvisie, bieden onze klanten en medewerkers continuïteit, zijn toekomstgericht, denken bij alles aan 'mens, milieu en maatschappij' en zijn aanspreekbaar voor hetgeen we doen. 

Samenwerken

Wij zijn binnen One Building Maintenance van elkaar afhankelijk. Er is vertrouwen ín en respect vóór collega's en de werksfeer is open. Als team en samen met onze opdrachtgevers succesvol zijn is het gemeenschappelijk doel !

Vernieuwend

Wij zijn binnen One Building Maintenance van elkaar afhankelijk. Er is vertrouwen ín en respect vóór collega's en de werksfeer is open. Als team en samen met onze opdrachtgevers succesvol zijn is het gemeenschappelijk doel !

Hostmanship

Facilicom onderscheidt zich al jaren met operational excellence. Met andere woorden maximaliseren we de operationele winst door enerzijds de kosten zo laag mogelijk te krijgen en anderzijds zoveel mogelijk waarde toe te voegen. Daarnaast vragen klanten tegenwoordig om gastheerschap. Daarom is Facilicom en ook One Building Maintenance begonnen met het invoeren van hostmanship. One Building Maintenance wil de verwachtingen bij u als opdrachtgever en bij uw medewerkers, klanten, bezoekers en gasten voortdurend overtreffen. Wij weten namelijk dat facilitaire dienstverlening een belangrijke bijdrage kan leveren aan de performance en het commerciële succes van uw organisatie. Als uw medewerkers zich welkom voelen, zijn ze tevreden en zullen ze beter presteren. Als uw klanten, bezoekers en gasten regelmatig wow-momenten ervaren, zijn ze loyaler en zullen ze eerder geneigd zijn meer te besteden. Dat vraagt om meer dan alleen vakmanschap, service en gastvrijheid. Dat vraagt om hostmanship!