Bedrijfscultuur

De bedrijfscultuur van One Building Maintenance uit zich in de kernwaarden en -competenties die worden vooropgesteld. Wij hanteren korte communicatielijnen, zodat er direct contact is tussen de opdrachtgevers en uitvoerende medewerkers. De mentaliteit laat zich typeren als "hands-on", handen uit de mouwen! 

Kenmerkend zijn ook de no-nonsense mentaliteit en een resultaatgerichte houding van het management. Er is sprake van een informele cultuur, waarbij de medewerkers centraal staan. Zij bepalen voor het grootste deel het succes van de dienstverlening en daarmee van het bedrijf.

Ons beeldmerk draagt dit alles ook duidelijk uit. Het bestaat uit een gebouw (de opdrachtgever) dat wordt omarmd door een mens (onze professionele medewerker). ResultaatgerichtWij werken doelgericht samen met anderen, zowel binnen als buiten de organisatie. De focus ligt hierbij op tevreden klanten en medewerkers. Juist deze benadering houdt ons scherp en ambitieus.

Resultaatgericht

Wij werken doelgericht samen met anderen, zowel binnen als buiten de organisatie. De focus ligt hierbij op tevreden klanten en medewerkers. Juist deze benadering houdt ons scherp en ambitieus. 

Duurzaam

Wij werken op basis van een langetermijnvisie, bieden onze klanten en medewerkers continuïteit, zijn toekomstgericht, denken bij alles aan 'mens, milieu en maatschappij' en zijn aanspreekbaar voor hetgeen we doen. 

Samenwerken

Wij zijn binnen One Building Maintenance van elkaar afhankelijk. Er is vertrouwen ín en respect vóór collega's en de werksfeer is open. Als team en samen met onze opdrachtgevers succesvol zijn is het gemeenschappelijk doel !

Vernieuwend

Wij streven binnen OBM naar het continu verbeteren van onze prestaties. Vernieuwingen moeten leiden tot aanwijsbare voordelen voor onze klanten en zijn een structureel onderdeel van ons succes in de markt. Kernwaarden zijn een uitstekend middel voor het maken van keuzes. Zij vormen de basis van alle uitingen en activiteiten en geven richting aan de wijze waarop OBM werkt en zich profileert. Zij vormen op deze wijze het bindmiddel tussen OBM en de holding Facilicom

Hostmanship

Facilicom onderscheidt zich al jaren met operational excellence. Met andere woorden maximaliseren we de operationele winst door enerzijds de kosten zo laag mogelijk te krijgen en anderzijds zoveel mogelijk waarde toe te voegen. Daarnaast vragen klanten tegenwoordig om gastheerschap. Daarom is Facilicom en ook One Building Maintenance begonnen met het invoeren van hostmanship. One Building Maintenance wil de verwachtingen bij u als opdrachtgever en bij uw medewerkers, klanten, bezoekers en gasten voortdurend overtreffen. Wij weten namelijk dat facilitaire dienstverlening een belangrijke bijdrage kan leveren aan de performance en het commerciële succes van uw organisatie. Als uw medewerkers zich welkom voelen, zijn ze tevreden en zullen ze beter presteren. Als uw klanten, bezoekers en gasten regelmatig wow-momenten ervaren, zijn ze loyaler en zullen ze eerder geneigd zijn meer te besteden. Dat vraagt om meer dan alleen vakmanschap, service en gastvrijheid. Dat vraagt om hostmanship!